Neottia Consulting s.r.o.

Nabízíme outsourcing účetnictví a mezd malým i středním podnikatelům.

Přehled možných komplikací při evidenci a jejich řešení

Co když nejde internet nebo nefunguje spojení?

Nic hrozného se neděje. Na toto je zákon připraven. Můžete vydat účtenku bez kódu přiděleného Finanční správou (FIK). Na účtence jej nahradí PKP (podpisový kód poplatníka). Pokračujete běžně dál v provozu a po obnovení spojení, pokladny ve většině případů samy generují přístup do systému Finanční správy během 48 hodin od uskutečnění platby, a sami doposílají vystavené účtenky.

Co když spadne spojení během transakce?

Pokud dojde z jakéhokoliv důvodu k přerušení spojení během transakce (např. se může jednat o výpadek na straně Finanční správy nebo chyby v síti), postupujete obdobně jako v případě výpadku internetu, tj. zašlete údaje o evidované tržbě serveru Finanční správy bezprostředně po obnovení spojení, nejpozději do 48 hodin od uskutečnění evidované tržby.

Co když udělám chybu na pokladně a budu muset provést storno?

Nebojte se toho. Provést storno je samozřejmě možné. Informace o stornu bude odeslána na server Finanční správy stejným způsobem jako informace o evidované tržbě, jen jako mínusová položka. Provedené storno není z technického hlediska vázáno na původně zaslanou vydanou účtenku.

Pokud jste nenašli co potřebujete, volejte nebo pište, poradíme Vám.

 

Modelové situace

  • vše funguje jak má - vystavíte účtenku, předáte zákazníkovi a o víc se nestaráte

model1

  • nejde internet - je to komplikace, ale je zde možnost účtenku dopravit Finanční správě do 48hodin

model2